Godzilla skali się nie kłania

Data publikacji: 2025-03-18
Chińska marka Carisma przygotowała kolejny projekt na swojej największej platformie M48S. Po sukcesie Subaru Imprezy czy Audi Quattro S1, teraz świat ujrzał ikonę z wyścigowych torów - Nissana Skyline R32 GT-R w skali 1/8.
Kolejna japońska ikona supersportowych samochodów zostaje odwzorowana przez znaną firmę Carismę. Korzystając z największej platformy w skali 1/8 M48S chińska firma zaprezentowała "Godzillę", czyli Nissana Skyline R-32 GT-R, jednego z najlepszych wyścigowych samochodów w latach 1989-1993. Model został zbudowany na oficjalnej licencji marki Nissan.
Nissan Skyline GT-R NISMO R32 to jeden z najbardziej kultowych samochodów wyczynowych JDM wszechczasów, który zyskał legendarny przydomek „Godzilla” ze względu na ogromną moc i dominację na torze wyścigowym. Łącząc sprawdzoną platformę Carisma M48S z oficjalną licencją Nissana, projektancji stworzyli model, który entuzjaści z dumą dodadzą do swoich kolekcji.
Nissan Skyline GT-R R32 zyskał przydomek „Godzilla” ze względu na swoją dominację w sportach motorowych pod koniec lat 80. i na początku lat 90. ubiegłego wieku. GT-R z napędem na wszystkie koła był praktycznie niepokonany w wyścigach samochodów turystycznych i wyścigach na czas, umacniając swój status ikony motoryzacji.
Carisma M48S Skyline GT-R R32 posiada kilka kluczowych ulepszeń w stosunku do standardowego podwozia M48S.
- plastikowe lusterka i tylny spojler zwiększają szczegółowość i aerodynamikę
- zmiany przełożeń zapewniające bardziej naturalne i agresywne wrażenia z jazdy
- przedni, centralny i tylny w pełni metalowy mechanizmy różnicowe, które zapewniają doskonałą przyczepność na różnych nawierzchniach
- oficjalnie licencjonowane elementy konstrukcyjne Nissana dla najdokładniejszego odwzorowania BNR32 Nismo w skali 1/8.
- Repliki kół z tamtych lat dla lepszego odwzorowania skali.
- NOWY bezszczotkowy ESC ARC-3 (3S Friendly) z wydajnym złączem XT60.
Specyfikacja:
- skala 1:8
- rozstaw osi: 319mm
- szerokość 231mm.
- podwozie: LWB z lekkiej stali 3mm
- główne przełożenie 44T M1,
- zębatka atakująca 12T M1.
- napęd 4WD, w pełni łożyskowany, ze stalowymi trzema dyferencjałami
- silnik bezszczotkowy 550, sensorowy
- olejowe amortyzatory
- stabilizatory przednie i tylne
- opony szosowe
- aparatura 2.4GHz CTX-8000